NL (for English scroll down):
Marketing managers ontwikkelen voortdurend nieuwe ideeën om hun producten te positioneren bij diverse doelgroepen: de detailhandel, het marktwezen, maar zeker ook het supermarktkanaal. Ik help ze daarbij door overtuigende schetsen te maken met emotie en beleving. Toch zijn het niet meer dan schetsen, dus niet-definitief en onderhandelbaar. Vanzelfsprekend valt dit onder Research & Development, en is het dus allemaal bedrijfsgeheim. Hoe kan ik dan aan andere klanten duidelijk maken wat ik doe?
Concept schetsen
Ik heb op eigen initiatief een aantal schetsen gemaakt die goed duidelijk maken welke waarde mijn schetsen kunnen hebben. De merken die hierin figureren zijn fake en bestaan niet. Toch kun je er met enige fantasie wel realiteitswaarde aan koppelen, dus elke marketing manager kan de vertaalslag maken naar zijn/haar eigen product. Zo is er de instore cheese booth, waar je verse broodjes kunt bestellen met kaas. Of de outdoor proeverij van de vegetarische barbecue. Een salademeubel kan een prachtig vehikel zijn om Italiaanse olie + azijn te promoten. En uiteraard vergeten we de offline-online interactie niet: qr-codes op boemboes van “Equal Trade” leiden je naar de heerlijkste recepten!
Kijk voor meer voorbeelden van concept schetsen in retail:
Chocolate & Sweets | Equal Trade | Cheese & Dairy Products
Seasonings | Mediterranean | Vegan
Waar gaan we naar toe met het Supermarkt-kanaal? Een beknopt overzicht van retail trends in de volgende animatie:
Video Retail Future – The Supermarket Channel
Wilt u ook dergelijke schetsen ter ondersteuning van uw presentatie? Vraag vrijblijvend een offerte aan:
EN:
Marketing managers are continuously developing new ways tot position their products at various target group venues: retail, markets, and of course the supermarket channel. I help them by making convincing, emotion-laden visuals. But still they are no more than sketches, so non-definitive and negotiable. Of course this is part of research & Development, and it’s all top secret. Then how can I show to other clients what my business is about?
Concept sketches
I took the initiative to produce a few visuals that clearly explain what value my concept sketches represent. The brands featured are fake – they don’t exist. But with a little imagination it’s easy to translate them into the real world, so every marketing manager can recognise his or her product in these drawings. So we have the instore cheese booth, where you can order your own fresh cheese sandwich. Or the mini outdoor tasting event to promote vegan barbecues. A salad gondola is a perfect exhibition of Italian oil & vinegar. And let’s not forget offline-online interaction: qr-codes on “Equal Trade” seasonings lead you to to the most delicious recipes!
For more concept sketches in retail:
Chocolate & Sweets | Equal Trade | Cheese & Dairy Products
Seasonings | Mediterranean | Vegan
Where are we heading with the Supermarket Channel? A concise overview of current trends in the following animation:
Video Retail Future – The Supermarket Channel